ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęknicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualności

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Program kadencyjny działania Instytucji: Miejskiego Ośrodka Kultury w Łęknicy

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-07-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-07-13 12:54:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-07-13 12:55:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1578 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja w sprawie zgłaszania Radzie Miejskiej w Łęknicy kandydatów na ławników sądowych

Akapit nr 1 - brak tytułu

W związku z upływem dnia 31 grudnia 2023 r. kadencji ławników sądowych funkcjonujących w latach 2020-2023, działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U z 2023 r., poz. 217 z późn. zm.) – Rada Miejska w Łęknicy dokona wyboru ławników sądowych w kadencji 2024-2027: do Sądu Rejonowego w Żarach:
- do III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich – 1 ławnik
- do IV Wydziału Pracy – 1 ławnik 
 
Kandydatów na ławników mogą zgłaszać radom gmin prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych, oraz co najmniej 50 obywateli mających czynne  prawo  wyborcze, zamieszkujących  stale na terenie Gminy Łęknica w terminie do dnia 30 czerwca 2023 r.
Ławnikiem może być ten, kto:
1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
2) jest nieskazitelnego charakteru,
3) ukończył 30 lat,
4) jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania
co najmniej od roku,
5) nie przekroczył 70 lat,
6) jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
7) posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe.
Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.
Ławnikami nie mogą być:
1) osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz prokuraturze,
2) osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
3) funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
4) adwokaci i aplikanci adwokaccy,
5) radcy prawni i aplikanci radcowscy,
6) duchowni,
7) żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
8) funkcjonariusze Służby Więziennej,
9) radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:
1) informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;
2) oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
3) oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;
4) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2527), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;
5) dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Dokumenty wymienione w pkt 1-4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzydzieści dni przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczącej tej organizacji - dokumenty te powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z 50 osób zgłaszających kandydata.
Uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.
 
Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego ponosi Skarb Państwa.
 
Koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika.
 
Koszt opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa.
 
 
Zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia, stanowiącej wzór do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. z 2011 r. Nr 121, poz. 693 z późn. zm.) oraz udostępnionej:
1)  na stanowisku Sekretarza Gminy – pok. 203;
2)  na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
Zgłoszenie kandydatów, które wpłyną po upływie terminu - 30 czerwca 2023r., a także zgłoszenia, które nie spełniają wymagań formalnych pozostawia się bez dalszego biegu.
Zgłoszenia kandydatów można składać do 30 czerwca 2023 r. w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Łęknicy, pokój nr 102 w godzinach pracy urzędu.
 
Wzory dokumentów:
Karta zgłoszenia kandydata na ławnika.
Lista osób popierających kandydata na ławnika.
Oświadczenie kandydata dotyczące prowadzonych postępowań z oskarżenia publicznego i przestępstw skarbowych.
Oświadczenie kandydata dotyczące posiadanej władzy rodzicielskiej.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sekretarz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-26 07:13:29
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-26 07:13:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-26 07:15:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1443 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zarządzenie nr 358.2022 Burmistrza Łęknicy z dnia 14.11.2022r. w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do najmu w drodze bezprzetargowej.

Akapit nr 1 - brak tytułu

ZARZĄDZENIE NR 358.2022
BURMISTRZA  ŁĘKNICY
z  dnia 14 listopada 2022r.
 
 
  w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości  przeznaczonych do najmu w drodze bezprzetargowej
 
 
              Na podstawie art.30 ust.2 pkt 3 ustawy  z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2022r., poz. 559 z późn. zm.), art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o  gospodarce nieruchomościami  (tekst. jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1899 z późn.zm.), oraz Uchwały Nr XXIII/121/2005 Rady Miejskiej  w Łęknicy z dnia 10 lutego 2005r. w sprawie  zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność gminy Łęknica o statusie miejskim  (Dz .Urz. Woj. Lubuskiego   Nr 20 z 29 kwietnia  2005r., poz. 405 z późn.zm. )
zarządza  się, co następuje:
 
§ 1. Przeznacza się do najmu w drodze bezprzetargowej nieruchomości zabudowane i niezabudowane wymienione w wykazie stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
 
§ 2.  Wykaz, o którym mowa w § 1, podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń  w Urzędzie Miejskim w Łęknicy oraz publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej w okresie od 14.11.2022r. do 06.12.2022r.
 
§ 3.  Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu ds. Gospodarki Nieruchomościami i Inwestycji.
                                                                                                                         
§ 4.   Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
/-/ Burmistrz Łęknicy
Piotr Kuliniak

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-11-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Nicpoń
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-11-14 14:19:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Nicpoń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-11-14 14:20:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Nicpoń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-11-14 14:21:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1916 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat ZUS

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zgodnie z przepisami [1] od 1 stycznia 2023 r. każdy, kto jest płatnikiem składek, ma ustawowy obowiązek posiadania profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Obowiązek ten dotyczy wszystkich przedsiębiorców – także właścicieli małych firm,
czyli zatrudniających do 5 pracowników oraz tych, którzy płacą składki tylko za siebie – wszystkie szczegóły na stronie www.zus.pl – link:  https://www.zus.pl/-/do-30-grudnia-2022-r.-ka%C5%BCdy-p%C5%82atnik-sk%C5%82adek-powinien-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-profil-na-pue-zus-1?redirect=%2Fo-zus%2Faktualnosci
PUE ZUS to duże ułatwienie dla przedsiębiorców, dlatego warto założyć swój profil jak najszybciej.
Podstawa prawna:
[1] Ustawa z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r.  poz. 1621).

Plakat - obowiązek posiadania konta pue ZUS dla płatników

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-11-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Nicpoń
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-11-04 11:53:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Nicpoń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-11-04 11:53:51
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2031 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obywatelski monitoring funduszy europejskich - nie przegap!

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-10-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Nicpoń
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-10-24 10:51:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Nicpoń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-10-24 10:52:07
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Nicpoń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1997 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja Burmistrza Łęknicy o przeprowadzaniu przez osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie okresowej kontroli źródeł ogrzewania

Akapit nr 1 - brak tytułu

Burmistrz Łęknicy na podstawie art. 3 ust. 5 ustawy o dodatku węglowym (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 1692 ze zm.) informuje o przeprowadzaniu przez osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie okresowej kontroli źródeł ogrzewania, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 869 ze zm.).
Obowiązek przeprowadzania okresowej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych ciąży na właścicielu lub zarządcy nieruchomości. Zgodnie z art. 62 Prawa budowlanego przeglądu instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) dokonuje się co najmniej raz w roku.
Kominiarze podczas przeglądów okresowych będą mogli także weryfikować prawdziwość oświadczeń złożonych do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, co jest m.in. podstawą do wypłacania dodatków węglowych.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-10-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Nicpoń
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-10-24 10:35:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Nicpoń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-10-24 10:35:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Nicpoń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1948 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Działania edukacyjno-informacyjne w obszarze poprawy efektywności energetycznej budynków

Akapit nr 1 - brak tytułu

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/efektywnosci-energetycznej-budynkow

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-10-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Ślebiedzińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-10-14 08:38:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Agnieszka Ślebiedzińska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-10-14 08:38:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Agnieszka Ślebiedzińska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2039 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Dzień Donacji i Transplantacji

Akapit nr 1 - brak tytułu

8 października obchodziliśmy Europejski Dzień Donacji Narządów.
Informacje i materiały na temat Europejskiego Dnia Donacji i Transplantacji znajdują się na stronie www.EODD2022.eu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-10-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Ślebiedzińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-10-14 08:33:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Agnieszka Ślebiedzińska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-10-14 08:33:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Agnieszka Ślebiedzińska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1955 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Profilaktyka Jodowa - postępowanie w przypadku skażenia radioaktywnego

Broszura

Mieszkańcu Łęknicy - w przypadku otrzymania informacji o skażeniu radioaktywnym, udaj się do jednego z wyzanczonych punktów na terenie gminy Łęknica, po odbiór preparatu jodowego:
  1. Apteka "Vitamina" przy ul. Wojska Polskiego 1A
  2. Apteka "Vitamina" przy ul. 1 Maja 4
 
Profilaktyka jodowa
 
W przypadku awarii elektrowni jądrowej i uwolnienia do atmosfery radioaktywnego jodu koniecznejest podanie osobom, przebywającym na zagrożonym terenie, tabletki zawierającej wysokie stężenie stabilnego jodu.
 
Przyjęcie tabletki nasyca tarczycę stabilnym jodem blokując wchłanianie przez nią radioaktywnego joduizapobiegając jego gromadzeniu.
 
Aby zapewnić odpowiednig ochronę, lek należy przyjąć doustnie, niezwłocznie po otrzymaniu komunikatu od właściwych służb o wystąpieniu skażenia radiacyjnego (najlepiej w ciągu 2 godzin). Przyjęcie tabletek w ciągu 8 godzin od ekspozycji na działanie promieniowania nadal pozostaje korzystne.

Dawkowanie tabletek ze stabilnym jodem

Dawkowanie tabletek ze stabilnym jodem zależy od wieku.
Stosowanie dawkiwiększej lub mniejszej od zalecanej może zagrozić zdrowiu.
  • dorośli do 60r. ż. i dzieci powyżej12r. ż.: 2 tabletki (co odpowiada 100 mg jodu)
  • dzieci od 3 do 12 r. Ż.: 1 tabletka (50 mg jodu)
  • dzieci od 1 miesiąca do 3 r. ż.: tabletki (25 mg jodu)
  • noworodki: 4 tabletki (12,5 mg jodu)
  • kobiety wciąży i karmiące piersią: 2 tabletki (100 mg jodu)
 

Wskazówki dotyczące przyjmowania tabletek ze stabilnym jodem

Wskazówki dotyczące przyjmowania tabletek ze stabilnym jodem
  • Aby uzyskać odpowiednią dawkę dla niemowląt i małych dzieci, należy przełamać tabletkę wzdłuż linii podziału i podać dziecku wskazaną część tabletki.
  • Tabletki można rozgryzać lub połykać w całości. Dla dzieci karmionych piersią można rozkruszyć tabletki i rozpuścić je w wodzie, syropie lub innym płynie.
Kiedy nie przyjmować leku ?
  • jeśli masz uczulenie na jodek potasu lub którykolwiek z pozostałych składników tego leku
  • jeśli masz nadczynność tarczycy
  • jeśli masz zaburzenie naczyń krwionośnych (zapalenie naczyń z hipokomplementemig)
  • jeśli masz choroby autoimmunologiczne połączone ze świądem i pęcherzamina skórze (opryszczkowate zapalenie skóry Duhringa)
 

Ostrzeżenia i środki ostrożności

Ostrzeżenia i środki ostrożności
Uważaj, jeśli:
  • stosujesz lub stosowałeś w przeszłości leczenie chorób tarczycy
  • występuje u Ciebie nieleczona autonomia tarczycy
  • występuje u Ciebie zaburzenie czynności nerek
  • masz zaburzenia czynności nadnerczyistosujesz leczenie z tym związane
  • jesteś odwodniony
  • przyjmujesz leki hamujące czynnośćtarczycy, leki moczopędne oszczędzające potas, a także kaptopnril, enalapril lub chinidynę
PAMIĘTAJ! ZWRÓĆSIĘ O PORADĘ LEKARZA
przed przyjęciem leku
  • w przypadku występowania złośliwego nowotworu tarczycy lub takiego podejrzenia
  • w przypadku zwężenia dróg oddechowych (powodującego trudności w oddychaniu)
po przyjęciu leku
  • z noworodkiem w celu skontrolowania czynności tarczycy

Dodatkowe informacje

dodatkowe informacje
Państwowa Agencja Atomistyki i Centralne Laboratorium Ochrony Radiologicznej prowadząstały monitoring poziomu promieniowania w atmosferze.
Wyniki monitoringu oraz komunikaty dostępne sq na stronie internetowej www.gov.pl/web/paa
 
Jeśli wystąpią jakiekolwiek objawy niepożądane oraz w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, skontaktujsię z lekarzem lub farmaceutą!

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-10-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sylwia
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-10-10 09:27:33
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-10-10 09:32:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-10-10 09:36:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1631 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

DODATEK WĘGLOWY- INFORMACJE

Akapit nr 1 - brak tytułu

Komu przysługuje dodatek węglowy?
Dodatek węglowy przysługuje gospodarstwu domowemu, w przypadku gdy są spełnione dwa warunki:
  • głównym źródłem ogrzewania tego gospodarstwa jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego
  • źródło ogrzewania zostało wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438)
Zasady złożenia deklaracji CEEB dostępne są na stronie: https://www.gunb.gov.pl/podmenu/1713
Co należy rozumieć przez pojęcie gospodarstwo domowe?
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
  • osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
  • osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe)
WAŻNE!
  • dodatek węglowy powiązany jest z gospodarstwem domowym, dlatego w przypadku złożenia wniosku przez więcej niż jednego członka tego gospodarstwa zostanie on przyznawany temu z wnioskodawców, który złoży wniosek jako pierwszy.
  • na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
Ile wynosi dodatek węglowy?
  • dodatek węglowy wynosi 3.000 złotych
  • przyznawany jest jednorazowo na wniosek złożony przez dowolnego członka gospodarstwa domowego.
 Jakie osoby mogą składać wniosek?
Dodatek węglowy przysługuje osobom mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium Polski:
  • obywatelom polskim
  • cudzoziemcom przebywającym legalnie na terytorium Polski
  • obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej oraz członkom ich rodzin posiadającym prawo pobytu lub prawo stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Przy ustalaniu prawa do dodatku węglowego nie stosuje się kryterium dochodowego
Ponadto kwota dodatku węglowego:
  • jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych
  • podlega wyłączeniu spod egzekucji
Kiedy złożyć wniosek o wypłatę dodatku węglowego?
  • w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.
WAŻNE!
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
WAŻNE!
Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477).
Gdzie złożyć wniosek o dodatek węglowy?
  • w Urzędzie Miejskim w Łęknicy, pok. 206
 Jak złożyć wniosek o dodatek węglowy?
  • elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP
Pamiętaj !
WNIOSEK SKŁADANY ZA POMOCĄ KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ OBOWIĄZKOWO PODPISZ PROFILEM ZAUFANYM LUB PODPISEM KWALIFIKOWANYM
  • osobiście w Urzędzie Miejskim w Łęknicy, pok. 206
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 683624708 lub 683624709
 
Podstawa prawna:
Ustawa o dodatku węglowym: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2022/1692
Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego:  https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2022/1712
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-08-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Nicpoń
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-08-22 12:43:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Nicpoń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-08-22 12:43:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Nicpoń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2024 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji